Jumlah Pelawat

Monday, May 2, 2011

Perang persepsi terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim


Alhamdulillah bertemu kita lagi dalam Nukilan Sebuah Perspektif. Setelah beberapa kali kita dipamerkan oleh media arus perdana dengan kejadian-kejadian bersifat kebetulan yang sentiasa menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) melakukan salahlaku seperti meliwat dan zina, ternyata disini Che Wan berpendapat bahawa konspirasi yang dirancang oleh pihak-pihak tertentu itu semakin menyerlahkan kebodohannya.

Masakan tidak, waktu isu video yang disebarkan itu sama dengan berlakunya pembubaran DUN Sarawak. Selain itu, Trio yang menjadi dalang kepada penyebaran bahan lucah itu juga mengikut tindak tanduk Saiful Bukhari dengan melakukan sumpah laknat di masjid Amru Ibni Al As, Bandar Baru Sentul. Namun hanya Dato Eskay sahaja yang berani melakukan sumpah laknat itu. Jelas disini ianya suatu rekariasa yang sengaja diadakan demi untuk menghakis kredibiliti DSAI dimata khalayak ramai khususnya rakyat Malaysia.

Kini strategi politik yang digunakan oleh musuh DSAI telah beralih kepada “perang persepsi” dimana isu-isu bersifat personaliti dicipta supaya ianya kelihatan buruk dan rakyat diharapkan akan mempercayainya lalu menghakis keyakinan mereka terhadap DSAI. Dari tahun 1998 hinggalah pada hari ini, media arus perdana tidak habis-habis menyerang personaliti DSAI dengan memanipulasi ayat atau keterangan yang diberikan oleh beliau.

Mujurlah blog dan media alternatif dapat menyeimbang dan menangkis serangan yang dilakukan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggugjawab itu. Golongan muda yang majoritinya berpaksi kepada ideologi reformis tidak akan sesekali mempercayai berita-berita yang dibawa oleh media arus perdana ini. Pastikan bahawa kita menguasai kerangka dunia maya dengan memberi penjelasan kepada rakyat agar perang persepsi terhadap DSAI akan gagal lalu memakan diri mereka sendiri.

0 Ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...